Esto es lo que pasa cuando los "derechos de la patria" se imponen a los de las personas, que se cometen atropellos como estos.
Por muy concertado que sea el centro, este se financia con fondos públicos, con lo cual estamos pagando esta clase de abusos.
Cuando veo estos casos me reafirmo en la defensa del cheque escolar, es decir, privatizar toda la red de centros públicos y concertados de España (privatizar como Dios manda, no regalándolos a los amigos de los mandamases, que es lo que pasa en España), ponerlos a competir entre ellos y los que objetivamente no puedan pagar pedir ayuda al Estado mediante un cheque el cual pueden canjear en el centro que deseen.
Con esto nos ahorramos los millones que cuestan los centros a mando de los políticos, lo que cuestan los planes de estudio (cada centro tendría el suyo), los abusos de poder y las subvenciones sin control. Y cada persona podría estudiar prácticamente como desee.
martes, 11 de mayo de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
8 comentarios:
He escuchado esta noticia hace un rato en el programa de César Vidal y me he quedado ojiplática. Y eso ocurre, además, en un colegio salesiano. Estos colegios concertados (los religiosos incluidos -entre los cuales a la cabeza va el mío, quiero decir, el colegio en el que trabajo) se venden por un plato de lentejas. Ante todo, el concierto, y todo los demás les da igual. Pobre cría...
Sinto discrepar, pero o único que fixo o colexio é cumprir coa lexislación vixente. Segundo a lexislación actual, un estudante pode ser suspendido se non se expresar correctamente nunha materia determinada.
Así, un alumno en Madrid, por exemplo, se escribe nun exame de matemáticas "la área de un triangulo es igual a base por la haltura dibidió por dos" debe ser penalizado.
Este exemplo que todo o mundo comprende é o mesmo caso que o que ocorreu aquí. Así de simple, a única diferenza é que no canto de ser unha materia onde a lingua vehicular non é o español, senón o galego. En tanto que lingua oficial, ese estudante ten a obriga de coñecer e, neste caso, tamén de usar (podo citar sentenzas do Tribunal Constitucional que din o mesmo que digo eu).
Outra cuestión é a pésima adaptación curricular que lle se fixo a esta nena. A lexislación establece que se lle fornezan dos mecanismos e dos medios necesarios para que se poida adaptar a un entorno plurilingüe. Claro, sendo un centro privado, recorta calidade por aí.
saúdos.
Xa, Fumador, pero nesta entrada non falo sobre se se cometeron ilegalidades ou non, senon se a lei é xusta ou non, e o meu parecer é que non.
Os centros privados en España é algo que non existe realmente, dado que reciben moito diñeiro público que en moitos casos nin se sabe en que se gasta.
Por certo, se falamos da legalidade creo recordar que os profesores non podían dirixirse aos alumnos nos modos nos cales se dirixía esta profesora...
...los que objetivamente no puedan pagar pedir ayuda al Estado mediante un cheque el cual pueden canjear en el centro que deseen.
Uff, Daniel, esto es harto complicado. Me alegro de que hayas "pecado" de comunista aunque fuera parcialmente (reconoces la educación como un derecho que ha de ser garantizado para todos y no un privilegio para unos pocos y, además, asumes que no todo el mundo podría pagarlo), pero entonces, ¿cómo se decidiría "objetivamente" quién puede pagarlo y quién no? Al fin y al cabo, casi todos podríamos pagarlo si nos quitamos de otras necesidades igual o más importantes.
En cualquier caso, reconoces cierto impuesto (moderado tirando a nimio, me imagino) que ha de ser destinado a tal fin, pero nos encontraríamos con un problema a la hora de gestionarlo: las familias que puedan pagarlo querrán tener más privilegios que las que son ayudadas, y de hecho podrían pagarse esos privilegios mediante generosas donaciones que serán bien recibidas por parte de la empresa educadora. Eso hará que dentro del propio ámbito escolar se queden atrás aquellos que no puedan "colaborar" con algo más que el cheque escolar, quedándose [niño pobre] por debajo de [niño rico] porque, si el papá de [niño rico] pone pasta es precisamente para que los que no la ponen no entorpezcan su escalera al cielo.
Por otra parte, si los colegios saben que con el cheque escolar cualquiera puede acceder a una educación, elevarán los precios más, igual que pasó con la ayuda de los 200€ que daba ZetaParo (al final los caseros subieron 200€ los alquileres y la "ayuda" fue a parar a sus bolsillos).
Seguiría siendo elitista, ya que seguramente el cheque escolar no valdría (o no valdría lo mismo) en algunos colegios a los que sólo pudieran acceder los pudientes, y que incluso disfrutara de una bolsa de trabajo exclusiva para aquellos llamados a ser los poderosos del mañana. Algo así como Harvard que, lejos de ser la mejor universidad del mundo, es la más cara y, por tanto, la más prestigiosa (las empresas se pelean por los licenciados que salen de ahí y, sin embargo, no salen mejor preparados que en otras universidades).
D45,
Efectivamente, parece probábel que esa profesora teña carencias canto á súa profesionalidade ao provocar un conflito onde non o hai. Eu sinalo, ademais, que este tipo de enfrontamentos se concentran nos centros concertados (como o pai que denunciu un centro concertado en Vigo e perdeu). Podemos deducir que o sistema de concertos é un problema?
O centro concertados non son nin privados, nin públicos; ou mellor son á un tempo os dous: públicos no seu financiamento, pero privados para todo o demais.
O problema está en que as leis xerais do mercado non funcionan ben nos servizos públicos e este é un claro exemplo. Se alguén quere mandar aos seus fillos a un colexio privado -con todo o que significa- que o pague, se pode. Por outra parte, os poderes públicos deben garantir un ensino de calidade, ideoloxicamente neutro e crítico que só pode ser público. Un exemplo dun sistema público é Finlandia (nº1 PISA), un exemplo de ensino mixto público/privado-concertado é EEUU (nº29 PISA). Isto quere dicir algo.
Por outra parte, o actual decreto sobre o uso do galego ten dous obxectivos: 1º No ámbito da promoción do galego (Que é unha obriga dos poderes públicos galegos segundo o Estatuto de Autonomía), potencia o uso do galego ampliándo a ámbitos científicos-técnicos de onde estaba excluído: as matemáticas e as ciencias naturais. 2º No ámbito da aprendizaxe da linguas, garantir que ao final das etapas educativas obrigatorias un alumno teña o mesmo nivel nas dúas linguas cooficiais.
En todo caso, mal pola profesora que se excedeu polas formas; mal pola nai da alumna, que tentou un apaño particular para a súa filla; mal pola Inspección Educativa, que pretende que se pase por riba da lei!!!!! e ben para a dirección do centro, que mantén un mínimo de sentido común.
suscribo, que cada uno se gaste ese dinero en educar a sus hijos como le pete y no como digan los adoctrinadores de turno..y ya está bien de paletadas y de abusos
AitorL:
La sanidad y la educación son derechos que han de ser garantizados, eso no te lo discuto, pero evidentemente disiento en la forma de llegar a ello.
Lo de los privilegios es lo de menos creo que lo que importa realmente es que puedan ir a la escuela a aprender, que es lo que importa.
Objetivamente se puede determinar quien puede y quien no por la renta que se cobra y restando lo destinado a hipoteca (los que tienen), electricidad agua y demás.
La competencia entre colegios hará que los precios tiendan a bajar y no al revés. El colegio más barato suele tener más clientes, como en todo, vamos.
Fumador:
Os colexios concertados tamén se someten ao regulamento xeral dos centros, que non se te esqueza.
Tampouco esquezas que no informe PISA non aparece nengún país que practique as medidas que escribín neste post, e como é prácticamente o mesmo un país no cal se prohibe a ensinanza privada nun no cal a ensinanza privada vese sometida ao Estado.
Por certo, o Estatuto de Autonomía de Galicia dí isto:
ARTIGO 5
A lingua propia de Galicia é o galego.
Os idiomas galego e castelán son oficiais en Galicia e todos teñen o dereito de os coñecer e de os usar.
Os poderes públicos de Galicia garantirán o uso normal e oficial dos dous idiomas e potenciarán o emprego do galego en tódolos planos da vida pública, cultural e informativa, e disporán os medios necesarios para facilita-lo seu coñecemento.
Ninguén poderá ser discriminado por causa da lingua.
No momento no cal ninguneas o castelán da forma en que se fixo estás faltando ao estatuto de autonomía.
E coincido na pouca profesionalidade de mestra, iso de desafogar tensións nos alumnos é algo inaceptable. O dos apaños particulares xa é o de menos, se se soluciona o problema mellor que mellor.
Claro que os centros concertados se teñen que someter en parte á lexislación xeral, pero non na súa integridade, por exemplo, na contratación do profesorado -punto nada desprezábel. Neste sentido é moi diferente unha rede de centros pública fronte a unha rede de mixta, porque hai elementos da calidade do ensino que non se poden controlar debidamente. Proba disto é o informe do CEG do 2007 que demostra o fracaso do sistema de concertos. Por certo, un dos moitos ámbitos onde a pública supera a privada (concertada ou non) é no coñecemento do galego.
Citas o estatuto e fas ben. Lembra que no ensino o uso dunha lingua é un deber (é un dos poucos ámbitos onde se pode sancionar a unha persoa por non empregar unha lingua determinada segundo a STC 337/1994). Esa sentenza, referida ao catalán, pero que sentou doutrina afirma que o uso xeneralizado dunha lingua distintinta do castelán é plenamente constitucional, polo tanto estatutario. Se un colexio impartise o 100% das materias en galego (e de feito hainos) non estaría incumprindo unha lei.
Finalmente, buscar un acordo entre partes deixando a un lado a lei é unha opción que non comparto, pero que respecto. O que me resulta grotesco é que parta da propia administración.
Agora si que remato. A profesora, pode ser pouco profesional, pero os pais da nena son especialmente torpes. No canto de montar un cristo, tiñan que pedir simplemente o cumprimento do decreto 124/2007 que establece mecanismos de reforzo para os nenos que veñan de fóra.
Un saúdo.
Publicar un comentario